0

سبد خرید

جمع کل:0 تومان
هزینه ارسال:
مبلغ قابل پرداخت: 0 تومان

منظور از آب و روغن قاطی کردن ماشین چیست؟

مهم‌ترین قسمت خودرو، موتور آن است که به کمک روغن موتور که در قسمت‌های داخلی آن جریان دارد، روغن‌کاری  شده و روان ‌می‌گردد. یکی دیگر از مایعاتی که به کارکرد موتور کمک می‌کند، مایع خنک‌کننده است که اطراف موتور جریان دارد و باعث حفظ دمای موجود در موتور می‌شود. هنگامی که این دو مایع با هم ترکیب شوند، مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود که به اصطلاح به آن آب و روغن قاطی کردن ماشین می‌گویند. این موضوع یک مشکل بسیار جدی و مهم است که در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید تا با نشانه‌ها و علل رخ دادن این مشکل بیشتر آشنا شوید.

 

آب روغن قاطی کردن ماشین چیست

آب روغن قاطی کردن یعنی روغن موتور با مایع خنک‌کننده ترکیب شود. سیستم خنک‌کننده با به گردش درآوردن مایع خنک‌کننده اطراف موتور به حفظ دمای آن نیز به خوبی کمک می‌کند. همچنین موتور و قطعات آن بدون روغن نمی‌توانند روان شوند و به درستی به کار خود ادامه دهند. این دو مایع که نقش بسیار مهمی در موتور خودرو دارند و همزمان با هم در موتور وجود دارند، نباید با هم ترکیب شوند.

موتور به دلیل داشتن قطعات فلزی که کنار هم قرار گرفته‌اند، در حال دوران و حرکت‌ است. این تماس که بین قطعات فلزی صورت می‌گیرد باعث ایجاد گرما و اصطکاک می‌شود. دمای موتور به دلیل این تحرکات و احتراق‌ها افزایش پیدا می‌کند. همچنین در صورتی که قطعات خودرو روغن‌کاری نشوند، فشار زیادی به آنها وارد می‌شود و موتور آسیب می‌بیند.

واشر سر سیلندر به کارایی بهتر موتور کمک می‌کند، چراکه از ترکیب شدن این دو مایع با هم جلوگیری می‌کند. اگر این قطعه آسیب ببیند، این دو مایع با هم ترکیب می‌شوند و آب روغن قاطی کردن خودرو نیز اتفاق می‌افتد. در صورتی که این مشکل برای خودرو شما پیش آید، موتور آسیب می‌بیند و باید در سریع‌ترین زمان ممکن خودروتیان را به تعمیرگاه ببرید تا مشکل سریع‌تر برطرف شود.

 

از کجا بفهمیم ماشین آب روغن قاطی کرده

 

اب روغن قاطی کردن خودرو

 

شما به راحتی می‌توانید متوجه این مشکل شوید، چراکه روغن موتور شفاف است و بعد از فرسوده شدن رنگی تیره و سیاه دارد. در صورتی که این مشکل پیش آمده باشد و خودرو شما آب روغن قاطی کرده باشد، رنگ آن تغییر می‌کند. روغن موتور از تیره بودن به شیری یا کرمی رنگ تغییر پیدا می‌کند. اگر میزان کمی مایع خنک‌کننده وارد روغن موتور شود، باعث می‌شود تا فورا رنگ آن تغییر کند که به کمک آن می‌توانید متوجه شوید که آیا این اتفاق رخ داده است یا خیر. در ادامه، از این نشانه‌ها و علائم بیشتر برای‌تان توضیح خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

 

نشانه یا علائم آب روغن قاطی کردن ماشین

این مشکل با علائم و نشانه‌هایی همراه است که این نشانه‌ها شامل:

1) تغییر رنگ روغن موتور به شیری یا کرمی رنگ اتفاق می‌افتد. همچنین روغن موتور می‌تواند بوی شیرین نیز داشته باشد.

2) دما موتور پیوسته و به صورت مداوم و قابل توجهی بیشتر می‌شود.

3) زمان چرخش، صدای موتور با لرزش بیشتری همراه است.

4) سطح مایع خنک‌کننده در رادیاتور مدام و به شکل غیرطبیعی کاهش می‌یابد.

5) دود سفید غلیظی از اگزوز خودرو خارج می‌شود. این را باید در نظر داشته باشید که در فصل سرما این دود سفید می‌تواند از اگزوز خودرو خارج شود و این موضوع طبیعی است.

 

علت آب روغن قاطی کردن ماشین

علل مختلفی وجود دارند که باعث به وجود آمدن این مشکل در خودرو شما می‌شوند که در ادامه به بررسی بیشتر آنها می‌پردازیم.

 

سوختن واشر سرسیلندر

یکی از رایج‌ترین عللی که باعث آب روغن قاطی کردن خودرو می‌شود، سوختن واشر سرسیلندر است. این واشر بین بلوک موتور و سرسیلندر وجود دارد و از وارد شدن آب به محفظه سیلندر نیز پیشگیری می‌کند. این قطعه که نقش بسیار مهمی دارد از ترکیب شدن روغن موتور و مایع خنک‌کننده جلوگیری می‌کند. با سوختن واشر سرسیلندر، این دو مایع با یکدیگر ترکیب می‌شوند و موجب افزایش حرارت در موتور می‌شود. دود سفید زیادی که از اگزوز خودرو خارج می‌شود نشان‌دهنده سوختن این واشر است. برای خرید انواع واشر سر سیلندر پراید، بهترین واشر سر سیلندر پژو 405، واشر سر سیلندر پژو پارس از فروشگاه لوازم یدکی مکانیکا یدک اقدام نمایید.

 

آسیب در خنک کننده روغن موتور

این قطعه شبیه رادیاتور کوچک است که باعث می‌شود روغن موتور با عبور از لوله‌ها و کانال‌های پیچ در پیچ، دمای آن کاهش پیدا کند. این خنک‌کننده با گذر زمان، فرسوده می‌شود که ممکن است آسیب ببیند و دچار ترک‌خوردگی شود. درنتیجه این موضوع باعث آب و روغن قاطی کردن خودرو نیز می‌شود.

 

آسیب دیدن بلوک موتور

زمانی که بلوک آسیب می‌بیند، می‌تواند باعث ترکیب شدن مایع خنک‌کننده و روغن موتور شود. زمانی که بلوک موتور ترک داشته باشد یا آسیب ببیند، عملیات خنک کردن موتور و روان‌کاری آن، دچار مشکل می‌شود. این مشکل پیش آمده باعث می‌شود تا روغن موتور در مایع خنک‌کننده وارد شده و باعث آب روغن قاطی کردن خودرو نیز ‌می‌شود.

 

اگر ماشین آب روغن قاطی کند چه می‌شود

 

اب و ذوغن قاطی کردن ماشین

 

اگر در خودرو شما این مشکل به وجود آید، موتور نمی‌تواند به درستی روغن‌کاری و خنک شود. اولین مشکل که می‌تواند برای خودرو شما پیش بیاید، جوش آوردن است که باید فورا خودرو را متوقف کنید و سپس آن را خاموش کرده و در کاپوت را برای آنکه حرارت و گرما زودتر خارج شود، باز کنید. سپس آب را با دقت بر روی رادیاتور بریزید  تا امداد خودرو برسد.

زمانی که دمای موتور افزایش پیدا کند، در صورتی که به آن توجهی نداشته باشید و این مشکل ادامه‌دار شود، موتور خودرو به صورت کلی آسیب می‌بیند. برای آنکه نخواهید هزینه بالایی برای تعمیر کل موتور پرداخت کنید، باید در سریع‌ترین و کوتاه‌ترین زمان ممکن، خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید و این مشکل آب و روغن قاطی کردن ماشین را سریعا برطرف کنید.

 

بزرگترین فروشگاه تخصصی لوازم یدکی خودرو

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو مکانیکایدک با سابقه 15 ساله تولید، تامین و توزیع لوازم یدکی خودرو فعالیت خود را آغاز کرده است و با ارائه خدمات فروش آنلاین لوازم یدکی خودرو در حوزه قطعات برق و انژکتور خودرو بصورت تخصصی، با تلاش فراوان و با پشتوانه سال‌ها تجربه در بازار قطعات یدکی خودرو، مجموعه ای از بهترین های قطعات برق و انژکتورماشین را برای شما در تمام نقاط کشورفراهم آورده است. «ضمانت اصالت کالا»، «سرعت در ارسال کالا»، «پشتیبانی متعهدانه و آنلاین» و «قیمت وکیفیت مناسب» چهار فاکتور اساسی در فروشگاه آنلاین لوازم یدکی خودرو مکانیکا یدک هستند که تعهد به آن‌ها از اصول مهم برای ما محسوب خواهد شد.

0 نظرات

ثبت یک نظر