0

سبد خرید

جمع کل:0 تومان
هزینه ارسال:
مبلغ قابل پرداخت: 0 تومان

نشانه های وجود آب در باک بنزین، نحوه شناسایی و تخلیه

 

وجود آب در باک بنزین خودرو مشکلی است که باید سریعا شناسایی و برطرف شود. هنگام پر کردن باک، به دلیل باز بودن درب باک رطوبت نیز می‌تواند وارد مخزن بنزین شما شود. از طرف دیگر، تراکم آب و هوایی خاص نیز دلیل وارد شدن آب به باک بنزین است. اگر فکر می‌کنید در باک خودروی شما آب وجود دارد، برای یادگیری نحوه تشخیص و تخلیه آن با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

نشانه‌های وجود آب در باک بنزین

یکی از علائمی که وجود آب در باک بنزین شما را تایید می‌کند و بلافاصله با آن مواجه خواهید شد، مشکل در شتاب خودرو است. اگر در بالا رفتن سرعت داخل بزرگراه‌ها مشکل دارید، باید احتمال دهید در باک بنزین شما آب وجود دارد و آن را بررسی کنید.

همچنین ممکن است تغییرات ناگهانی سرعت در خودرو را تجربه کنید. اگر باک بنزین شما پر است و با فشار دادن پدال گاز، خودروی شما باز هم شتاب کمی می‌گیرد، این می‌تواند نشان دهنده بنزین آلوده به آب باشد.از دیگر علائم وجود آب در باک بنزین می‌توان به خاموش شدن ماشین اشاره کرد. هنگامی که آب داخل باک بنزین وجود داشته باشد، به دلیل شناور شدن آن روی سطح بنزین، زودتر از بنزین به موتور می‌رسد و ورود آب به داخل موتور باعث خاموش شدن آن می‌شود.

زنگ زدن انژکتورهای فلزی در مواجهه با آب و خروج بخار از اگزوز دیگر نشانه‌های وجود آب در داخل باک ماشین است. البته به خاطر داشته باشید در خودروهای مدرن قبل از پیدا شدن این نشانه‌ها به محض ورود آب به دلیل وجود سنسورها چراغ چک خودرو روی داشبورد روشن می‌شود.

 

اب در باک بنزین

 

چگونه آب را از باک بنزین خارج کنیم

 

اگر آب در داخل باک بنزین بیش از حد باشد:

 

در قدم اول باک خودرو را خالی کرده و فیلتر بنزین را تعویض و دوباره باک را پر کنید. اما بهترین راه برای خارج کردن آب از باک بنزین استفاده از دستگاه وکیوم است و سپس تعویض فیلتر بنزین می‌تواند باک بنزین خودرو شما را از آب تخلیه کند.

برای مکش تمام آب از مخزن به خرید پمپ بنزین قوی نیاز دارید؛ بنابراین بهتر است این کار را به یک مکانیک بسپارید تا با دستگاه‌های مخصوصی این کار را انجام دهند. به یاد داشته باشید که پس از تخلیه آب حتماً فیلتر بنزین را تعویض کنید.

 

در صورتی که مقدار آب موجود در باک بنزین کم است:

 

استفاده از متانول یا مواد افزودنی مخصوص بنزین بسیار کمک کننده می‌باشد. اگر فکر می‌کنید که مقدار آب کمی در باک بنزین وجود دارد؛ می‌توانید با متانول آن را خارج کنید. قابل ذکر است که این روش برای خارج کردن مقدار آب کم از مخزن سوخت کارایی دارد و برای حجم زیاد آب کارآمد نیست.

 

راه‌های پیش‌گیری از نفوذ آب به درون باک

 

نگهداری اصولی از باک بنزین خودرو برای حفظ سلامت کلی و عملکرد بهینه وسیله نقلیه حیاتی است. رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند از نفوذ آب به مخزن سوخت خودرو جلوگیری کنید:

 

  1. در جایگاه‌های بنزین معتبر و استاندارد بنزین بزنید تا خطر وجود آب یا سایر آلودگی‌ها در بنزین را به حداقل برسانید.
  2. به‌طور منظم برای تمیز کردن و محافظت از شوینده‌های مخصوص که برای این‌کار طراحی شده‌اند، استفاده کنید. این شوینده‌ها و افزودنی‌ها از تشکیل رسوبات و تجمع آب در باک خودرو جلوگیری می‌کنند.
  3. برای اطمینان از جریان بهینه سوخت و جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها، فیلترهای سوخت را در فواصل زمانی توصیه‌شده تعویض کنید.
  4. به‌طور مرتب باک بنزین را از نظر نشتی، آسیب‌دیدگی لوله‌ها بررسی کنید تا مشکلات را تشخیص دهید.
  5. پس از سوخت‌گیری حتما درپوش باک بنزین را خوب ببندید تا آب و دیگر آلودگی‌ها به مخزن بنزین وارد نشوند.

 

آیا بنزین در آب حل می‌شود

 

چگونه آب را از بنزین جدا کنیم

 

 

وقتی بنزین وارد آب می‌شود، حل نمی‌شود. در عوض، یک لایه بالای بنزین را آب می‌پوشاند. مولکول‌های بنزین غیرقطبی هستند، به این معنی که به خوبی با مولکول‌های آب که قطبی هستند، تعامل ندارند. مولکول‌های بنزین نیز بسیار بزرگتر از مولکول های آب هستند، بنابراین نمی توانند بین مولکول‌های آب قرار بگیرند و مخلوط شوند.

برای جداکردن آب از بنزین یا قطعات جانبی برای باک بنزین مانند درپوش سریع‌اقدام کنید تا از ورود کثیفی و آب به باک جلوگیری کنید. نیازی به مراجعه حضوری نیست می‌توانید با خرید اینترنتی لوازم یدکی مناسب خود از سایت مکانیکا یدک، در زمان و هزینه اضافی صرفه‌جویی کنید.

0 نظرات

ثبت یک نظر